Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porod očima mužů
Zavadilová, Šárka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývala přítomností mužů u porodu. Cílem práce bylo dát hlas mužům - otcům, aby vyprávěli o své zkušenosti s porodem. Teoretická část poskytuje teoretický rámec pro analýzu konstrukci mužských identit, repertoárů otcovství a genderových vztahů v rodině a představuje feministickou kritiku nahlížení na porody. Empirická část se zabývá metodologickými východisky a metodami mého feministicky orientovaného výzkumu vycházejícího z konstruktivistického paradigmatu a jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který směřovaly tyto předem stanovené otázky: jakým způsobem muži hovoří o zážitku porodu, jak v rámci vyprávění konstruují svou mužskou identitu a jak se během vyprávění o porodu vztahují k otcovství (rodičovství). Zájem byl též směřován k motivaci mužů k účasti u porodu, k jejich rolím u porodu a k významu, jež této události přisuzují. Klíčová slova: přítomnost mužů u porodu, otcovství u porodu, porodní příběhy, mužská identita, hegemonní maskulinita, otcovství
Experiences of Vegan and Vegetarian Men Living in Turkey
Dinçer, Kemal ; Helman, Ivy Ann (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Key words: Hegemonic masculinity, vegan, vegetarian, meat and men, masculinity. Although there have been many different academic studies on veganism/vegetarianism in recent years, there are limited studies specifically addressing vegan/vegetarian men. Considering the studies on this subject in Turkey, it is also seen that there is almost no research focusing on vegan and vegetarian men. This study aims to find the relation between men and meat and the role of this relationship in the experiences of vegan/vegetarian men in Turkey. Using hegemonic masculinity as a theoretical framework, I aim to illustrate if veganism/vegetarianism is popular among men in Turkey, in which environments and areas vegan and vegetarian men are exposed to negative experiences, what kind of reactions do they get in social environments and what institutions are directly or indirectly involved in the experience of vegan and vegetarian men. Additionally, my thesis researches the position of vegetarian and vegan men within Turkey-specific hegemonic masculinity practices. My work also specifically addresses the question of whether vegan and vegetarian men challenge this Turkey-specific hegemonic masculinity, and if so, how does the process take place.
Televizní lifestylové pořady : fenomén maskulinity, proměny a úspěchu
Horáčková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Televizní lifestylové pořady : fenomén proměny, maskulinity a úspěchu" pojednává o televizních magazínech typu proměna a o normách maskulinity, které tyto pořady konstruují. V teoretické části se práce zabývá otázkami životního stylu, kulturního kapitálu, těla, symbolického násilí a kulturní aristokracie tak, jak je definuje Pierre Bourdieu. Dále se práce zabývá tématem stylu jako záměrné komunikace, hegemonie a rezistence, jak je pojednává Dick Hebdige. Tělo a jeho umravňování do podoby těl ukázněných tak, jak tuto praxi popisuje Michel Foucault, je předmětem další části práce. Dále se práce zabývá otázkou těla a maskulinity, a zejména tím, jakým způsobem je maskulinita konstruována v mediálních sděleních. Definuje dva typy maskulinity, a to maskulinitu hegemonní a maskulinitu konzumní neboli metrosexualitu. Fenomén proměny jakožto televizního formátu je předmětem dalších kapitol, které se zabývají zákonitostmi televizních formátů, jejich složek, narativity atd. V analytické části se práce zabývá dvěma lifestylovými televizními pořady typu proměna, a to pořadem Vypadáš skvěle!, který vysílala Česká televize, a pořadu Peklo s Landou z produkce internetové televize Stream. Tyto pořady mají za cíl pomoci "obětem" proměny v cestě za kvalitnějším životním stylem a modernějším vzhledem. Mimo...
Samoživitelství z pohledu mužů samoživitelů
Rábová, Veronika ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje tématu samoživitelství, jelikož tento typ rodin, vedených pouze jedním rodičem, považuji v současné době za velice aktuální, a v kontextu nynějších demografických trendů, souvisejících s proměnami společnosti ve vnímání rodinných a partnerských vztahů, lze předpokládat, že jejich počet bude stále narůstat. Konkrétně se pak zaměřuji na muže samoživitele, a to z toho důvodu, že ačkoliv mnohé studie hovoří o určitém procentu mužů samoživitelů v České republice, výzkumů s touto tematikou bylo doposud realizováno jen několik. V převážné většině totiž stojí v čele "neúplných" rodin žena, načež je samoživitelství vnímáno jako vysoce genderovaná zkušenost, která se týká v prvé řadě žen. Hlavním cílem této diplomové práce proto bylo zjistit, jak se vztahují ke zkušenosti se samoživitelstvím samotní muži samoživitelé. Zajímalo mne, jaké cesty k samoživitelství vedly, co tento závazek péče pro muže znamená, jak se podepisuje na jejich každodenním životě a zejména pak, jak se tento typ primárního pečovatelství vztahuje ke konceptu hegemonní maskulinity. Perspektivou genderu tak práce poskytuje ucelený vhled do problematiky samoživitelství, a představuje ho z pohledu samotných mužů samoživitelů. Za tímto účelem bylo využito kvalitativního výzkumu, provedeného formou...
Genderové aspekty hraní počítačových her
Fousek Krobová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Fárová, Nina (oponent) ; Černohorská, Vanda (oponent)
Tato disertační práce se věnuje různým genderovým aspektům hraní počítačových her. Všímá si tak, jak jsou genderové stereotypy spojeny s oblastí produkce, obsahu i s hráči a hráčkami samotnými. V tomto smyslu tak ukazuje, že hry jsou stále vytvářeny především homogenními mužskými týmy s cílem zaujmout mužské hráče, obsahují především mužské postavy, přičemž ty ženské jsou vytvářeny s tím, aby byly pro tyto ideální mužské hráče atraktivní. Primárním cílem této práce je ovšem popsat různé způsoby a intenzity vztahu s avatarem, tedy hratelnou postavou ve hře. Analytická část se tak skládá ze dvou ilustrativních případových studií, jedna se týká heterosexuálních hráček, druhá heterosexuálních hráčů. Základní premisou je fakt, že hráč "hraje gender" - tedy ho performuje podobně jako v sociální realitě. Toto performování ale není jen rekonstrukcí a potvrzováním zdánlivě stabilních genderových identit, ale naopak jejich dekonstruováním (tedy "hraní si s genderem"). Práce si v tomto smyslu všímá především situací, kdy mají hráč a avatar odlišný gender a heterosexuální hráč se tedy s avatarem identifikuje, ale zároveň ho i objektifikuje. Tato disertační práce má zdůraznit jedinečnost prožitku, který je sice omezen a "rámcován" základním a často homogenním a stereotypním textem, ale jinak je výrazně...
Toxická maskulinita v hrané tvorbě: případová studie Teorie velkého třesku
Hiblerová, Adéla ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tématem diplomové práce jsou projevy toxické maskulinity v hrané tvorbě ilustrované na případové studii seriálu Teorie velkého třesku. Práce zasazuje termín toxická maskulinita do širšího kontextu studia maskulinit, přičemž se opírá o teorii hegemonní maskulinity australské socioložky Raewyn Connell, která vychází z předpokladu, že existuje vícero hierarchicky uspořádaných forem maskulinity a na pomyslném vrcholu ční právě hegemonní maskulinita, již někteří autoři považují za synonymum toxické maskulinity. Text dále nabízí přehled vývoje zobrazování mužských hrdinů od počátku americké hrané tvorby dosoučasnosti, neboť hlavním předmětem zájmu empirické části je právě americký seriál. Důraz je kladen na postavy nerdů, kteří jako zástupci nehegemonní formy maskulinity nejsou obvykle spojováni s projevy toxicky maskulinního chování, přestože se jej také dopouštějí. Cílem práce bylo pomocí kvalitativní obsahové analýzy zjistit, jakým způsobem se projevuje toxicky maskulinní chování u postav nerdů v populárním sitcomu Teorie velkého třesku a jak se liší od stejného chování postav jocků, představitelů hegemonní maskulinity. Z výzkumu vyšlo najevo, že ačkoliv má toto problematické chování dvou rozdílných maskulinních stereotypů stejný základ v misogynii, sexismu a hypermaskulinitě, jejich projevy se liší....
Opposing concepts of masculinity in the communication of Fernet Stock and AXE and their reflexion by different generations of men
Ružičková, Judita ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rôznymi reprezentáciami maskulinity v marketingovej komunikácii cielenej na mužov, na príklade vybraných kampaní značiek Fernet Stock a AXE. Uvedené značky vo svojej komunikácii nazerajú na otázku mužnosti z diametrálne odlišných uhlov pohľadu. Kým Fernet Stock vyzýva mužov v strednom veku, aby odolali spoločenským zmenám a za žiadnych okolností neupustili od svojej tradičnej mužskej tvrdosti, značka AXE sa naopak snaží ukázať dospievajúcim mladým mužom, že môžu byť sami sebou, aj keby to malo znamenať porušenie zaužívaných pravidiel mužnosti. Táto práca si kladie za cieľ prispieť k porozumeniu toho, ako muži z týchto dvoch generácií skutočne vnímajú svoju mužskú identitu a do akej miery uvedené reprezentácie maskulinity reflektujú ich osobné názory a skúsenosti. Východiskom práce sú koncepty týkajúce sa maskulinity, predstavené v teoretickej časti. Kľúčovou je predovšetkým teória hegemónnej masculinity od poprednej austrálskej sociologičky Raewyn Connell. V praktickej časti je k naplneniu cieľa práce pristupované na základe kvalitatívneho výskumu, spočívajúceho v tematickej analýze pološtruktúrovaných rozhovorov so zástupcami oboch spomínaných generácií mužov, predstavujúcich cieľové skupiny vybraných značiek.
Samoživitelství z pohledu mužů samoživitelů
Rábová, Veronika ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje tématu samoživitelství, jelikož tento typ rodin, vedených pouze jedním rodičem, považuji v současné době za velice aktuální, a v kontextu nynějších demografických trendů, souvisejících s proměnami společnosti ve vnímání rodinných a partnerských vztahů, lze předpokládat, že jejich počet bude stále narůstat. Konkrétně se pak zaměřuji na muže samoživitele, a to z toho důvodu, že ačkoliv mnohé studie hovoří o určitém procentu mužů samoživitelů v České republice, výzkumů s touto tematikou bylo doposud realizováno jen několik. V převážné většině totiž stojí v čele "neúplných" rodin žena, načež je samoživitelství vnímáno jako vysoce genderovaná zkušenost, která se týká v prvé řadě žen. Hlavním cílem této diplomové práce proto bylo zjistit, jak se vztahují ke zkušenosti se samoživitelstvím samotní muži samoživitelé. Zajímalo mne, jaké cesty k samoživitelství vedly, co tento závazek péče pro muže znamená, jak se podepisuje na jejich každodenním životě a zejména pak, jak se tento typ primárního pečovatelství vztahuje ke konceptu hegemonní maskulinity. Perspektivou genderu tak práce poskytuje ucelený vhled do problematiky samoživitelství, a představuje ho z pohledu samotných mužů samoživitelů. Za tímto účelem bylo využito kvalitativního výzkumu, provedeného formou...
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Vokatá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá změnou product placementu a jejím vlivem na maskulinitu postavy Jamese Bonda. V teoretické části je nejprve popsána teorie genderu, genderová socializace a genderové stereotypy. Dále je věnovaná pozornost maskulinitě, především konceptu hegemonické maskulinity a poté je práce soustředěná na vztah genderu v médiích a reklamě. Je vysvětlen pojem product placement v marketingové komunikaci, jeho typy a psychologické aspekty. Práce se také zmiňuje o efektivitě product placementu a jsou zde uvedeny i příklady. Na základě teorie z prvních dvou kapitol je ve třetí části rozebrána maskulinita postavy Jamese Bonda. Tato kapitola se zaměřuje na dva různé herce, Bondovi představitele. Pomocí obsahové a deskriptivní analýzy v praktické části je popsaný product placement ve vybraným audiovizuálních materiálech. Jedná se o čtyři filmové adaptace podle předlohy Iana Flemiga s názvy Zlaté Oko (1995), Zítřek nikdy neumírá (1997), Casino Royale (2006) a Skyfall (2012). Na závěr práce vyhodnotím své poznatky z praktické části. Cílem práce je zjistit, zda má rozdílný product placement vliv na maskulinitu Jamese Bonda.
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Vokatá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá změnu product placementu a jejím vlivem na maskulinitu postavy Jamese Bonda. V teoretické části je nejprve popsána teorie genderu, genderová socializace a genderové stereotypy. Dále je věnovaná pozornost maskulinitě, především konceptu hegemonické maskulinity a poté je práce soustředěná na vztah genderu v médiích a reklamě. Poté je vysvětlen pojem product placement v marketingové komunikaci, jeho typy a psychologické aspekty. Práce se také zmiňuje o efektivitě product placementu a jsou zde uvedeny i příklady. Na základě teorie z prvních dvou kapitol je ve třetí části rozebrána maskulinita postavy Jamese Bonda, tato kapitola se zaměřuje na dva různé herce, Bondovi představitele. Pomocí obsahové a deskriptivní analýzy v praktické části je popsaný product placement ve vybraným audiovizuálních materiálech. Jedná se o čtyři filmové adaptace podle předlohy Iana Flemiga s názvy Zlaté Oko (1995), Zítřek nikdy neumírá (1997), Casino Royal (2006) a Skyfall (2012). Na závěr práce vyhodnotím své poznatky z praktické části. Product placement je efektivním marketingovým nástrojem, a proto je na něj kladený větší důraz než na originální povahu postavy Jamese Bonda.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.